29 Ekim 2009 Perşembe

Profiterol





Arkadaşlar bu tarifi ilk defa denedim ama görünüş ve lezzet olarak çok güzel oldu.O yüzden sizlerle paylaşmak istedim...


-----MALZEMELER-----
Hamuru İçin;

2 su bardağı un
2 su bardağı su
125 gram margarin
2 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
4 yumurta


Krema İçin;

3 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un
1 yumurta
1 paket vanilya
2 parça damla sakızı
3 kahve fincanı toz şeker


Çikolata Sosu İçin;

4 yemek kaşığı sarelle
2 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı su

-----YAPILIŞI-----

Hamurun Yapılışı;

Bir tencereye su, margarin, tuz ve şeker konularak kaynatılır.Tencere ocaktan alınır.İçine unu katılır.Ve biraz daha pişirilir.Hamur ılıdıktan sonra yumurtalar teker teker hamura yedirilir.Ben bu işlemi mikserle yaptım.Hamur biraz dinlendirilir.Yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye birer yemek kaşığı hamurdan alınarak aralıklı olarak dökülür.150 derecede ortalama 30-35 dakika pişirilir(fırın önceden ısıtılır,pişerken kapağı açılmaz ve fırın kapandıktan sonra tepsi fırında 10 dakika bekletilir).

Kremanın Yapılışı;

Vanilya hariç diğer malzemeler bir tencerede çırpılır.Ocağa konulur.Sürekli karıştırılarak pişirilir(koyu muhallebi kıvamına gelecek).Krema biraz soğuduktan sonra pişen profiterollerin içine doldurulur.(Ben yanından bıçakla keserek kremasını içine koydum).

Çikolota Sosunun Yapılışı;

Sarelle, sıvı yağ ve su bir kapta benmali usulü eritilir.Soğuduktan sonra profiterollerin üzerine gezdirilir.

AFİYET OLSUN... :) Mehtap DUYMAZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder